Thursday, April 07, 2016

سالاد ایتالیایی

این سالاد رو اولین بار خونه یکی از دوستانم فاطمه جان خوردم که خیلی خوشم اومد و از اونجا که ایشون بعنوان سالاد ایتالیایی ازش اسم می بردن طبعیتا منم به همین اسم می شناسمش. سالادی است که هم خوانی زیادی با غذاهای گوشتی مثل استیک و شنیتسل داره و  از اونجا که مکمل خوبی برای این دست غذاهاست, بهتر دیدم با شما هم در میون بگذارم که امیدوارم درست کنین و مثل من ازش استقبال کنین.

مواد لازم:
سیب زمینی پخته و خرد شده ٣ عدد متوسط
کلم شسته و خرد شده ١ پیمانه سرپر
نخود فرنگی ١ پیمانه
کنسرو ذرت ١ پیمانه
گردو خرد شده ١ پیمانه
هویج پخته و خرد شده ١ پیمانه
جعفری خرد شده ١ پیمانه
کشمشِ ریز شسته شده ١ پیمانه

مواد لازم برای سس:
ماست ٤ قاشق غذاخوری
مایونز ٥ قاشق غذاخوری
سرکه یا آب لیمو ٣ - ٢ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به میزان لازم
طرز تهیه:
طرز تهیه مثل همه سالاد هاست و توضیح خاصی نداره. طبق مراحل زیر همه مواد رو با هم مخلوط می کنیم.
 برای سالاد هایی از این قبیل معمولا مایونز رو با سرکه یا آبلیمو و نمک و فلفل مخلوط می کنند اما من برای اینکه سالاد خیلی سنگین نشه مقداری ماست هم به اون اضافه میکنم.
نهایتا اینکه مواد سس رو هم با هم مخلوط می کنیم و روی سالاد رو سلفون می کشیم تا سیب زمینی ها تغییر  رنگ نده و به مدت یکی دو ساعت در یخچال می گذاریم تا سس بخوبی به خورد سالاد بره و تمام.
نوش جان ***
لاله

10 comments:

  1. شبيه سالاد روس نيست بنظرتون؟

    ReplyDelete
    Replies
    1. نه عزيزم تركيبات سالاد روس بيشتر شبيه سالاد الويه ست اما موادش رو درشت تر خرد مي كنن

      Delete
  2. چه ترکیب جالبی داره لاله جون ^_^
    من زیاد سالادی نیستم .... البته متاسفانه :)))
    ولی از ترکیب این خوشم اومد , بخصوص از کلمش که بخاطر همسرم مدتی هست که استفاده اش رو بیشتر میکنم :)
    فقط عزیزم , میتونی بگی از کدوم کلم هست ؟؟ کلم گل یا برگ ؟

    ReplyDelete
    Replies
    1. ممنونم گيلدا جانم منم قبلا خيلي كم سالاد و سبزيجات ميخوردم ولي مدتيه هم سبزيجات بخارپز و هم سالاد رو بيشتر از قبل توي برنامه غذايي مون گذاشته م، البته اين سالاد بخاطر سس مايونز خيلي رژيمي نيست ولي ارزشش و داره گاهي درست بشه خصوصا اگه كنار غذاهاي گوشتي جايگزين نون و برنج بشه،
      كلمش هم همون كلم برگ هست عزيزم

      Delete
  3. حتما امتحان ميكنم ممنون

    ReplyDelete
  4. سلام لاله جون
    من از قبلتر ها وبلاگتون رو فالو میکردم من هم یه وبلاگ آشپزی دارم

    یه مدتی غیر فعال شده بودم ولی الان چند ماهیه که دوباره فعالیتم رو شروع کردم
    یه پیج فیسبوک باز کردم میخواستم ازتون بخوام که پیج فیسبوکم رو به فالور های فیسبوکیتون معرفی کنید ممنون میشم

    Facebook.com/tbanoo7

    ReplyDelete
    Replies
    1. سلام مريم جان
      عزيزم شما مي تونيد عكسها و دستورهاي غذايي تون رو به وال صفحه بفرستيد تا به اشتراك بگذارم با اين كار مي تونيد طرفداران خودتون رو پيدا كنيد

      Delete
  5. لاله جان این سالاد خوشگل و باسلیقه دل آدم را میبره حسابی. عاااااااالیه کدبانوی هنرمند 🌼 🌷 🌹 🌸 🌼

    ReplyDelete